پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119896
حکم سران فتنه بسيار بالاتر از حصر خانگي است
تاریخ انتشار : 1393/10/01 11:25:19
نمایش : 1884
رئيس شوراي قرارگاه عمار جرم سران فتنه را براي نظام محرز دانست و گفت: اگر دادگاه صالحه‌اي براي رسيدگي به جرايم سران فتنه برپا شود حکم آنها بسيار بالاتر از حصر خانگي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام مهدي طائب، رئيس شوراي قرارگاه عمار با تبيين نظر فقها مبني بر "باغي" بودن سران فتنه در نظام اظهار داشت: ما براي تدوين و تبيين اين ديدگاه بايد ابتدا خود را در زمان حکومت پيامبر اسلام(ص) ببينيم؛ در آن زمان دو نوع هجوم به نظام اسلامي صورت مي‌گرفت، يک هجوم بيروني بر حکومت براي ضربه زدن به نظام و دو هجوم عناصر فرصت‌طلب داخل نظام عليه حکومت اسلامي.

وي افزود: در مورد اول که عناصر بيروني بر نظام اسلامي هجوم مي‌برند بايد اصطلاح "کافر حربي" را در موردشان بکار برد و در مورد دوم که افرادي از داخل نظام قصد آسيب رساندن به نظام را دارند به عنوان "باغي" شناخته مي‌شوند.

طائب خاطر نشان کرد: هرکسي که براي سرنگوني نظام اسلامي با زور و روش‌هايي از جمله فريب، اردوکشي خياباني و اقدامات مسلحانه اقدام کند بغي بر نظام اسلامي انجام داده است و کسي که بغي مي‌کند بايد سرجايش نشانده شود و در مقابل اقداماتش ايستاد و در صورت تحقق اقدامش بايد او را از بين برد.

رئيس شوراي قرارگاه عمار با بيان اينکه کسي که اقدام به لطمه زدن به نظام با غوغاسالاري کند باغي محسوب مي‌شود گفت: فتنه ۸۸ همچون اقدامات خيلي از جريانات همچون سازمان مجاهدين خلق و حزب توده يکي از مظاهر بغي بود که در قضيه فتنه ۸۸ در مورد افرادي که قبلا در حکومت مسئوليت‌هايي همچون نخست وزير و رياست مجلس را برعهده داشتند صادق است.

وي به موضوع تشکيل دادگاه صالحه براي رسيدگي به جرايم سران فتنه اشاره کرد و با تاکيد بر اينکه اين دادگاه داراي يک قاضي و يکسري دادنامه است و قاضي پس از تحقيقات از طريق دستگاه‌هاي مختلف کيفر خواستي در اين خصوص صادر مي‌کند گفت: مسأله بغي سران فتنه در شوراي عالي امنيت ملي مورد بررسي قرار گرفت و رئيس قوه قضائيه که خودش نيز قاضي‌القضات است حضور داشت و همچنين دستگاه‌هاي امنيتي که بايد اطلاعات مربوط به سران فتنه را هم ارائه مي‌کردند در شوراي عالي امنيت ملي حاضر بودند.

طائب خاطر نشان کرد: تمام بررسي‌هايي که شوراي عالي امنيت ملي در خصوص سران فتنه گرفته به خود آنها ابلاغ و در واقع آنها را تفهيم اتهام کرده است که موضوع بغي بر نظام توسط آن‌ها براي اعضاي شوراي عالي امنيت ملي اثبات شده است.

رئيس شوراي قرارگاه عمار همچنين جرم سران فتنه را براي نظام محرز دانست و تاکيد کرد: اگر بنا باشد دادگاه صالحه اي براي رسيدگي به جرايم سران فتنه برپا شود حکم آنها بسيار بالاتر از حصر خانگي است.
 
کد مطلب: 590 پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html